Dźwięk przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mareknowac
    Classic
    • 2016
    • 2

    Dźwięk przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min.

    Wszystko jest w porządku, powinno świecić tylko z lewej strony.
  • andreaw317
    Classic
    • 2013
    • 30

    #2
    Dźwięk przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min.

    Witam,
    Mam problem ze swoich samochodem. Przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min lub mniej oraz podczas przyspieszanie również w granicach 2000obr/min słychać tak jakby szelest. Dźwięk dobiega z puszki filtra powietrza. Dźwięk występuje od zakupu samochodu czyli ok 35tyś km, samochód jeździ ok i nie ma żadnych błędów aczkolwiek dźwięk jest bardzo denerwujący. Turbina nie cieknie oraz nie ma luzów (była oglądana tylko od tej strony która nie wymaga demontażu). Spotkał się ktoś z takim problemem? Oraz drugie pytanie gdzie mogę podjechać w graniach 50km od Oświęcimia na diagnostykę, zrobić logi i ogólnie ktoś kto zna się na takich sprawach bo wiem że większość mechaników nie bardzo ogarnia te tematy

    Chciałby podnieść moc samochodu ale pierwsze chcę wyeliminować ten problem.

    Z góry dzięki za pomoc.

    [ Dodano: Sro 26 Lis, 14 01:15 ]


    Nagralem filmik i w okolicach tych 2000obr/min przy zmianie biegow wyraznie to slychac.

    Komentarz

    • Marko699
      Classic
      • 2014
      • 1

      #3
      Witam wszystkich

      Również mam podobny dźwięk jak ten na filmiku i nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić. Miał ktoś podobny dźwięk i rozwiązał problem?

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Dźwięk pochodzie ewidentnie ze sprężarki.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • jacki64
          Drive
          • 2010
          • 82
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5



          Proponuję przestudiować w/w posty. U mnie takie objawy minęły po wyczyszczeniu dolotu, zaślepieniu i wyłączeniu VAG-iem EGRa.

          Komentarz

          • andreaw317
            Classic
            • 2013
            • 30

            #6
            Czytając inne posty chciałem się upewnić czy odłączając wężyk zaznaczony na zdjęciu efektem będzie odłączony egr (chciałbym tylko chwilowo sprawdzić czy dźwięk bez egr równiez będzie występował)?

            Na drugim zdjęciu widać w jakim jest on stanie... Nadaje się już definitywnie do czyszczenia?
            Załączone pliki

            Komentarz

            • lionen
              Classic
              • 2013
              • 9

              #7
              U mnie ustąpiło to po wyczyszczeniu egr dolotu i regeneracji turbo. Zacznij od najtanszych rzeczy

              Komentarz

              • andreaw317
                Classic
                • 2013
                • 30

                #8
                Egr wyczyszczony i niestety bez zmian.

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  No bo ten dzwiek jest ze sprezarki a nie z EGRu... :-)
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • andreaw317
                    Classic
                    • 2013
                    • 30

                    #10
                    Czyli wykręcać i regeneracja czy może warto dać do czyszczenia? Czy opcja trzecia jeździć skoro od ponad 30tys jest podobnie.

                    W najbliższym czasie zrobić program i sie trochę obawiam.

                    Przyszedł mi kabelek także spróbuję zrobić logi.

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Przegoń fure po autostradzie i pojedzij dynamicznie po miescie. I zaobserwuj czy po tym ten dzwiek jest mniej slyszalny.
                      Tak zrobienie logów to dobry pomysł.

                      PS
                      W moim A3 8P mialem podobny objaw (silnik BKD) po przegonieniu po autostardzie - tak z przelotową 190 - dzwiek byl praktycznie nieslyszalny. Pojawial sie po tym jak samochód byl dluzej uzytkowany w trybie miejskim.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • andreaw317
                        Classic
                        • 2013
                        • 30

                        #12
                        Po zakupie auta przy przebiegu 105tyś od razu po kilkuset km turbina w czasie jazdy wyłączyła się ale było to tylko raz i już nigdy więcej się nie zdarzyło . Aktualnie przebieg 140tys. Jeżdżę raczej dynamicznie, po autostradzie kilka razy zdarzał się krótki przelot z prędkością 190km/h.

                        NIe udało mi się zrobić logów grupy 000 vcds lite wypluł komunikat że muszę sie zarejestrować.

                        Poniżej logi (jeżeli są jakieś błędy w robieniu logów to proszę o wyrozumiałość - pierwszy raz je robiłem):

                        Dynamiczne (Ciepły silnik, 3 bieg 1500obr/min gaz w podłogę i do 4500obr/min).

                        grupa 11 http://vaglog.pl/log_195639.html
                        grupa 10 http://vaglog.pl/log_195638.html
                        grupa 08 http://vaglog.pl/log_195637.html
                        grupa 03 http://vaglog.pl/log_195636.html

                        Statyczne (z przegazowaniem)

                        grupa 11 http://vaglog.pl/log_195641.html
                        grupa 03 http://vaglog.pl/log_195640.html

                        Z góry dzięki za analizę logów


                        Dzwoniłem do jednego zakładu blisko mnie zajmującego się turbinami i powiedzieli że za 100zł mogą sprawdzić szczelność układu jakimś urządzeniem i samo czyszczenie turbiny bez wymontowania turbiny 300zł. Wymontowanie u mechanika ok 200zł.

                        Komentarz

                        • lionen
                          Classic
                          • 2013
                          • 9

                          #13
                          jak coś to polecam emp turbo. za niecały 1000 masz wykonaną super usługe.

                          Komentarz

                          • andreaw317
                            Classic
                            • 2013
                            • 30

                            #14
                            Raczej chcialbym uniknac regeneracji jak samo czyszczenie mogloby wystarczyc..

                            Patrzac na logi widac chyba ze wlasnie kolo 2000obr jest wieksze doladowanie niz byc powinno. Ale czekam na obeznanych w temacie

                            Sprawdzil bym ta szczelnisc ale nie wiem czy logi mowia ze jest mozliwa jakas dziura gdzies.

                            Komentarz

                            • Czarna_LK
                              RS
                              • 2014
                              • 2255
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              andreaw317, Miałem podobny objaw jak u Ciebie. Może minimalnie ciszej. Zauważyłem u siebie (1.9 ASV) po wyczyszczeniu EGR. Nie mogłem zlokalizować usterki. Po przejechaniu +/- 10.000km problem sam ustąpił.
                              Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                              _______
                              Piotr

                              Komentarz

                              • andreaw317
                                Classic
                                • 2013
                                • 30

                                #16
                                Zamieszczone przez Czarna_LK
                                Po przejechaniu +/- 10.000km problem sam ustąpił
                                Tylko mój jest od ponad 30tys

                                Zastanawiam sić czy jest sens oddać turbo do czyszczenia za te 500zł.

                                Czy widać coś w logach niepokojącego?

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #17
                                  Nic.
                                  Turbo ciagnie jak wściekłe. Regulacja ciśnienia działa dobrze choć widać ze jest minimalnie przypieczona.
                                  Auto ma pełną moc w całym zakresie obrotów.
                                  Przepływomierz dobry.
                                  Śmiem twierdzić, ze oddanie na ten moment turbiny do regeneracji będzie wyrzuceniem pieniędzy.
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • andreaw317
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 30

                                    #18
                                    Oddać na samo czyszczenie turbiny również nie warto?

                                    W takim razie skoro wszystko ok to co może powodować e dźwięki?

                                    I ostatnie pytanie czy robić program w tym przypadku ?

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Rada ode mnie.
                                      Skoro ma byc program to:
                                      - wymontowujesz sprezarke
                                      - weryfikujesz stan - kierownic, wirnika i gruszki
                                      - jesli potrzeba to czyscisz

                                      Montujesz, robisz diagnostyke - jesli OK.... to pakujesz moda.

                                      Pozdrawiam
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      Pracuję...